2016. június 17., péntek

Történelemtanulás élvezettel

A múlt héten színházban jártunk. Az Operettszínház aktuális sikerdarabját néztük meg. Nagyon vártam, hogy láthassam, hiszen ez is Lévay Szilveszter darab, és a korábbiakat nagyon szeretem. A Mozart!-ot négyszer, a Rebecca-t kétszer, és az Elizabeth-et is kétszer láttuk. Most Marie Antoinette van soron. Az első taktusokból tudtam, hogy ki a darab szerzője, nagyon sok korábbról visszaköszönő dallam, dal részlet volt. A számunkra ideális szereposztást nem sikerült megnézni, mert Szabó P. Szilveszter helyett Homonnay Zsolt volt, de a két főszereplő Vágó Zsuzsi és Vágó Bernadett volt. Mindkettejüket nagyon szeretem. Zsuzsi Rebeccaként zseniális volt (mondjuk ott Janza Kata olyan Mrs. Danvers-t játszott, hogy megfagyott akkor a levegő a színházban. Imádtam!!). Mindenki jól énekelt, élveztem a darabot, de ez valahogy nem fogott annyira meg, ezt biztosan nem nézzük meg többször.

A darab Marie Antoanette életéről szól, nyilván egy színdarab nem fog tudni mindent részletesen elmondani. Eszembe jutott, hogy korábban két kapcsolódó könyvet is olvastam. Sajnos ezekre már nem emlékszem pontosan, így írni sem tudok róla sokat. Az biztos, hogy a darab bizonyos mozzanatit jobban értettem, hogy volt korábbi emlékem. És a két könyv:

- Evelyne Lever: A nyakék-ügy


- Lea Singer: Az osztrák kurva.

Én javaslom, hogy nézzétek meg, élmény marad, de a jobb érthetőség érdekében nem árt egy kicsit olvasni az életéről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése