2014. június 15., vasárnap

Főzni a prérin

Bevallom, nem így gondoltam a visszatérést. Megint nem jelentkeztem elég régen. De most egy élettörténetbe oltott gasztroregény beszámolóját húzom elő a régi időkből.

Közben készül egy újabb Könyvjelző vélemény, és úgy gondoltam, több újságról írnék pár sort. Ugyanis azokra jobban jut időm, mint regényt olvasni. Reményem szerint a héten érkeznek.


Ree Drummond: Tűsarkúban a prérin

Karácsony előtt egy könyvajánlóban láttam, hogy a gasztroregény piac újabb kiadvánnyal bővül. Az eddigiek jelentős része Stahl Judit könyvkiadója gondozásában jelent meg, azokat nagyon szerettem. Gondoltam miért is ne kérhetném ajándékba.

Karácsonyi csomagbontáskor az egyik kupacból előkerült ez a könyv is. A számomra eddig ismeretlen Ree írta, aki nagy rajongótáborral rendelkezik, a blogját rengetegen olvassák. Ez a könyv az életéről szól, vagyis inkább arról az időszakról, mikor megtalálta álmai férfiját, akinek a felesége lett, és megkezdik közös életüket.

A vérbeli városi csaj egyik hazalátogatása alkalmával meglát egy igazi cowboyt, aki nagyon megtetszik neki. Beszélgetnek, jól érzik magukat. Ree napokig várja Marlbolo Man hívását, ami csak nem jön el. Épp a Chicagoba való visszaköltözésének utolsó simításait végzi, mikor befut a várva várt hívás. Sok-sok nappal az első találkozás után.

Innentől követhetjük Ree kalandjait. Ugyanis Marlbolo Man egy igazi farmon él, ahol állatok vannak, ahol a terménnyel kell foglalkozni, és nem csak cowboy csizmát hord. A nagyvárosi Ree félénken, érdeklődve szemléli ezt a számára új világot. Természetesen mindenféle kalandba keveredik. Részt vesz egy igazi préritűz megfékezésén, állatok beterelésében, megjelölésében.
A tervezett elköltözés időpontja pedig egyre csak közeledik. Chicago hívja, legalábbis egy részét. Marlbolo Man pedig megkéri, hogy maradjon.

Olvashatunk Ree családjának széteséséről, az esküvő szervezésének bonyodalmairól, a terhességről, és a folyamatos beilleszkedésről. A könyv végén pedig pár, a könyvben említett étel receptje is megtalálható.

A könyv nem volt rossz, bár nem is fog azok közé tartozni, amit szívesen újra el is tudnék olvasni. Valahogy nem nyerte el igazán a tetszésem. Illetve a közölt receptek nagy része sem az én ízlésvilágomnak megfelelő. Valahogy nem tudom elképzelni, ahogy én kagylóval pepecselnék, de lehet a sült húsoknak kellene adni egy esélyt.

A honlapját viszont meglátogattam. Az viszont nagyon profi! Gyönyörű képek, az ételek lépésről lépésre fotózva. Szívesen megkóstolnék belőlük párat!
Még nem érzem magam nagy Ree rajongónak, de a blogja biztosan bekerül a Google Reader-embe, és nagyvonalakban követni fogom az írásait. A receptek között pedig böngészek egy kicsit. A citrusos keksz receptje máris piszkálja a fantáziám :)
6/10

Ui: a  keksz még mindig nem készült el, és a Google Reader már nem létezik. A Feedly-be már nincs a kedvenc gasztroblogok között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése