2014. június 2., hétfő

Visszatérek!

A napokban a számítógépem mappáiban rendezgettem a dolgokat, mikor elég sok megírt könyves értékelést találtam, amit akkor nem töltöttem fel. Néhányat elolvastam, és vállon veregettem magam, hogy egész jónak tűnnek, és még mindig vállalhatóak :) Így úgy gondoltam, hogy megosztom a világgal őket, ha már ugye egyszer elkészültek. Ezeket a könyveket még 2011-2012-ben olvastam, tehát nem ma volt, az biztos. Ami hátráltatta a blog haladását, hogy idő közben született két lányom, akik kissé nagyon lefoglalják az összes időmet. Azonban szeretnék időnként aktuális, friss írással is jelentkezni. Mindig jelzem, ha régi írást töltök fel, bár szerintem nyilvánvaló lesz, ha új kerül fel.

És akkor meg is ragadnám az alkalmat, hogy egy rövid, aktuális írás kerüljön fel. Mondjuk mire ezt valaki olvassa, már az új szám lesz a boltokban. Gondolom az előző sorból kiderült, hogy újságról szeretnék írni. Mégpedig a Könyvjelző magazinról. (Ez az Alexandra saját ingyenes kiadványa). Nagyon szeretem olvasgatni, jó interjúk, összefoglalók szoktak benne lenni. Most a májusi számról írnék pár szót.

Az újságnak van egy jól megszokott felépítése. Mindig kell lenni sikerlistának, témánként bontva, és pár sor egy-egy kiemelt könyvről. A kiadóhoz tartozó újdonságok is az elején pár oldalban könyvborítóstul összeszedve. A végén rejtvény. Közte meg mindig az aktuálisan megjelenő könyvekkel kapcsolatban kritikák, interjú az íróval, vagy a Beleolvasó részben részlet a könyvből. Ha valaki rendszeresen olvassa, akkor az egymás utáni számoknál feltűnik, egy-egy könyv hónapokig téma. Persze több oldalról körüljárva, mást emelve a cikk középpontjába. Bevallom jópár könyvet csak az újságban olvasottak miatt vettem meg, egyéb esetben a polcról sem emeltem volna le.

Lássuk mit is kínált a májusi szám, és ami számomra lényegesebb volt:

- Gillian Flynn új könyvét, a Sötét helyek című krimit promózzák. Egy kis háttéranyag van összeszedve az írónőről, a már angolul megjelent könyveiről. És persze kiemelik a Gone Girl (Holtodiglan) elsöprő sikerét. És valóban elsöprő könyv. Én alig bírtam letenni, rengeteg nem várt csavar és fordulat van benne, semmi sem a várhatóak szerint történik. Én magyarul olvastam, az anyósom pedig angolul. Ő is csak jókat mondott róla. Ezek után nagyon várom, hogy az új könyvet is megszerezzem. Azt meg még jobban, hogy időm is legyen elolvasni.

-Stephen King: Joyland könyvéről van két kritika. Egy rajongótól, aki mindent olvasott az írótól, egy pedig egy az írót először olvasótól. Bevallom nem éreztem azt, hogy nekem ez a könyv kell.

-Interjú Patrick Ness íróval. Ő követtel el a Káosz-trilógiát. Abból az első könyvet tudtam végig szenvedni. Az új könyve felnőtteknek íródott, A daruasszony címmel. Az előző lapszámban a Beleolvasó rovatban találkoztam vele. Szintén nem nyert nálam.

- Kis aktuálpolitika, Putyin-ról egy könyvajánló. Hogyan jutott idáig, hogyan alakult a karrierje, mit és hogyan követett el. Érdekes. Nem szeretnék az útjában lenni.

- A fülledt erotikával és kemény szexjelenetekkel teli könyvek idejét éljük, jön egy újabb. Ráadásul egy könyvsorozat lesz ez is: Kathryn Taylor: A szerelem színei- Felszabadulva. Ezzel kapcsolatban szakértők nyilatkoznak, és mondják el véleményüket, hogyan lett ilyen népszerű a műfaj.

-A beleolvasó rovatban 4 könyvből találunk részletet:
  • -Egressy Zoltán: Százezer eperfa
  • -Marcus Sakey: Briliánsok
  • -Daniel Keyes: Jóslatok az őrültek házából
  • -M. Nagy Miklós: Ha nem is egy bomba nő
Egyik sem ragadott meg így elsőre, bár Keyes könyve még lehet befuthat.

-Természetesen van gyerekoldal, gyerekkönyvek bemutatója: Tükrös Tünde meséje, és Zorka-mesék

-Az utazás rovat néhány tippet ad, milyen útikönyvet érdemes vásárolni, és 4-ről kis ajánlót is kapunk.

-A gaszto rész Magyar Elek: Az Ínyesmester szakácskönyvével foglalkozik, egy recept is található

-Háy János új könyve kapcsán egy kis cikk az íróról, és a könyv ismertetője. Nem tűnik rossznak.

-És számomra a legizgalmasabb, Sophie McKenzie: Mielőtt meghaltál című könyvéről egy ismertető. Nagyon szeretem a fordulatos, érdekes könyveket, ez a krimi annak ígérkezik. Rajta van az "olvasni szeretném" listámon!

Összefoglalva, én szeretem ezt a magazint. Nyilván meghatározza az ajánlott könyvek listáját, hogy a kiadó ingyenes újsága, senki ne várjon a konkurenciától könyvet benne. Ez olyan kis kedvcsináló, bemutató a megjelenő könyvekhez. Gondolom, ha nem érné meg nekik, nem csinálnák. Az biztos, hogy én nem 1 könyvet vettem meg az ebben olvasottak alapján, és a héten keresni fogom az aktuális új számot is.

Itt lapozhatjátok át online.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése