2014. június 24., kedd

Lapszemle- Gasztrolapok 2.

Június 12-16. között látogathattuk meg az idei Ünnepi Könyvhét standjait, programjait. A korábbi években rendszeres látogató voltam, de az elmúlt évben nem sikerült elmenni. Idén szabadságoltam magam a két csajszi mellől, és az apukájukra bíztam őket, én meg kimentem nézelődni.

A melegen és a tömegen kívül nem túl sok izgalmas és kihagyhatatlan dolgot láttam. Azon a pici fennmaradó helyen próbál a tömeg hömpölyögni... Küzd a turista, hogy végre átverekedjen, küzd a vásárolni, nézelődni vágyó, de nem fér el a turistáktól, és a kimaradt pár négyzetcentin folynak a dedikálások. "Rosszabb" esetben elég hosszan kígyózó sorral, amin lehetetlenség átverekedni magunkat.

Bevallom, nem is túl sok kedvem volt hozzá szombaton. Mikor még a környéken dolgoztam, csütörtökön hazafelé végignéztem ami érdekelt. Tömeg sehol, nyugodtan lehetett nézelődni, vásárolni. A több hátráltató tényező miatt anyagiak tekintetében jól jöttem ki. Nem nagyon költöttem.  Vettem két db skandináv krimit 500 Ft/db áron. Illetve a Kossut kiadó standjának konyhai kiadványaiból vásároltam be.

Forrás
Régebbi GoodFood újságok 300 Ft/db áron nagyon kedvezőek. Mivel korábban előfizető voltam, így az újságok jelentős része már megvan, így csak 2 db-ot találtam amit el tudtam hozni. A 2014 februári és április lapszámokat. Annyira nem szeretnék külön írni róluk, mert kevés helyen lehet megszerezni őket. Alapvetően én szerettem ezt az újságot. Mindig volt benne magyar vonatkozású cikk, de nem meglepő módon az eredeti újság receptjei szerepelnek benne. Általában elég vegyes a kínálat, és ez minden szempontból igaz. Például a receptek bonyolultsága a nagyon egyszerűtől (leveles lapot daraboljunk, süssük ki, kenjük meg tejszínnel, szórjunk rá málnát) a homár főzésig terjed. Mindenféle ízvilággal találkozhatunk. Ez azoknak jó, akik kedvelik a különlegesebb ételeket. Én nagyon nem szeretem a tengeri herkentyűket, az egzotikus fura fűszerezéseket. Nem ízlik. Így a receptek elég nagy része sokszor felejtős. Vagy csak ötletgyűjtésre használom. Viszont az újság kivitelezése kiváló. Szép papíron jó képek, jól szerkesztett receptekkel. Az eredeti ára kicsit drága, 795 Ft. Ha valaki kevésbé finnyás és a receptek jóval nagyobb részét tudja hasznosítani, annak simán megéri.





A kiadó sütős sorozata a Sütivarázs. A legtöbbször alapreceptek vannak benne, fázisfotókkal és minden szám mellé szilikon formát csomagolnak. Az eredeti ár 1590 Ft, itt 700 Ft-ért voltak. Ezek közül 3 db-ot hoztam el. A 2, 9 és 24-es számú lapokat. Mivel a konyhában elég jól otthon érzem magam, nem igénylem az ennyire alapos fázisfotós, leírós recepteket. Viszont a szilikon ajándékok bőven megérték nekem a 700 Ft-ot. Az újságból nem hiszem, hogy sokat fogok sütni, de az ajándékok jól jöhetnek még. Be is tettem őket az itthon sorakozó ezer más szilikonforma mellé. Teljes áron én nem venném meg, csak ha az ajándék nagyon kellene. A receptek nekem annyira kedvencek, vagy van már bevált mástól. Viszont aki most kezd ismerkedni a konyhai folyamatokkal, sütéssel, nem jöhet rosszul.












Forrás
 A korábbi években nagyon nagy Stahl Judit rajongó voltam. Mindig kerestem a receptjeit, könyveit. Amit kipróbáltam, az mind finom volt, a fél órás ételek tényleg elkészültek 30 perc alatt. Aztán a könyvek eltűntek és megjelent helyette a negyed évente kapható újság. Eleinte ezt is lelkesen vettem, tartott a mániám. Jó receptek voltak benne, és az újság második felét kitevő cikkek sem tűntek rossznak. Aztán valahogy minden számomra egyre rosszabb lett. Az újság szerintem nagyon drága, mostanság közel sincs benne annyi nekem tetsző recept, és megjelentek a fura, sok utánjárást jelentő alapanyagok. Oké, sok mindent már mindenféle webshopban lehet kapni, de az 1 kanál speciális fűszerkeverékért én nem akarok kiadni egy vagyont (mert ha nem ízlik, akkor rajtam marad), és akkor még a házhoz szállítás költségéről nem beszéltünk. Szóval egyre kevésbé voltam elégedett. Mindig mondtam a férjemnek, hogy nehogy engedje megvenni a következőt. Aztán Limara receptjei is bekerültek az újságba. Így már mindjárt meg is vettem. Most sem akartam a nyárit, de az új különszámának az első lapszáma volt mellé csomagolva, aminek a teljes ára 695 Ft lenne. És rábeszéltem magam, hogy a két újság már ér 895 Ft-ot. De megint csalódnom kellett, mert nekem nem ért ennyit. Szomorú vagyok.

De nézzük a két lapot. A Stahl magazin már azt legalább kinőtte, hogy a nyári szám, ami mondjuk június végén jelent meg korábban, teli legyen epres receptekkel. Az esetek nagyon nagy részében már a barackszezon közepén jártunk, eperből import vacak volt csak.
Ha nyár, akkor itt is grillezés, Judit receptjei vannak ebben a fejezetben. Egyiktől sem kaptam kedvet, hogy rögtön grillezni menjek.
Szatmári Feri (Feri, a főzelékes) kukoricás receptjeit adja közre. Ez sem az én ízlésvilágom. Különösen bizarrnak tűnik nekem a Kukoricás semifreddo chilis  csokoládéval. Biztosan van akinek ízlik, én önszántamból tuti nem készíteném el.
A paradicsom is kap egy tematikus részt, ezek nem olyan rosszak első olvasatra. De az Epres-paradicsomos fagyikehely elkészítését is kihagyom.
Jön a finom görögdinnye, a felsorakoztatott receptek közül a dinnyés limonádét kóstolnám meg.
Fűszeres Eszter kapott jónéhány oldalt, ahol egyszerűsített, gyorsított ételek vannak. Leginkább konzerv alapanyagokból főz. Itt is a számomra bizarr és a borzasztó receptek sorakoznak, mondjuk a kuszkuszt sosem jutott volna eszembe édesen elkészíteni, de ezt lehet ki fogom próbálni: Nyári kuszkuszhab.
Van pár befőzős recept, és rengeteg rácsos pite. Nem tűnnek rossznak.  Házi fagyikat is készíthetünk, itt tudnék választani. A sültcseresznye-fagylalt pálinkával érdekesen hangzik, finom lehet.
A receptek ideáig tartanak, most már a különböző témakörökben született írásokat találjuk meg.
Minden lapszámban tesztelnek pár dolgot, erre kíváncsi szoktam lenni. Most az olivaolaj, papírtörlő és a mogyorókrém volt soron. Az általam is vásárolt, és kedvelt Lidl saját márkás holtversenyben 10/10 pontot kapott a Nutellával. Nekem már a Lidl terméke jobban ízlik.
Ami a végén szereplő cikkek közül kiemelkedik, az egy folytatásos nyári "minikrimi". Négy író közös műve. Cserna-Szabó András kezdte, majd Szécsi Noémi, Babiczky Tibor folytatta és Hidas Judit fejezte be. Nekem tetszett.
Annyi kifejezetten tetszett, hogy végre nincs a végén legalább 10 oldal hirdetés, hogy milyen számomra drága konyhai kiegészítőt tudok rendelni Stahl Judit webshop-jából. Szóval nekem nem érte meg az újság, még a különszámmal sem.


Forrás
Akkor nézzük az új különszámot, Martha Stewart Everday Food magazinjának együttműködésében született meg, az ára mint írtam 695 Ft. Nagyon kis vékonyka, a 82. oldalon már a receptmutató van. A nekem legjobban tetsző recept az a Tesco promóciós cikkében található Márványos csokoládés brownie. Nem akarnék sokat írni róla, de az ötletes vacsorák javaslatait azért megmutatnám:

- Borjúkarajsteak sült burgonyával és spárgával
- Halas taco káposztával és lime-mal
- Ropogós rántott sertésborda sült paprikával és krémes kukoricával
- Penne garnélával, fetával és tavaszi zöldségekkel
- Mediterrán vegaburger mentás-joghurtos szósszal és répasalátával

Szóval ezek szerintem nem egy átlagos család vacsorái. Sem a hozzávalók árát, sem az ízvilágát tekintve. Vagy nagyon nem én vagyok az újság célközönsége.
Az édességek nem tűnnek rossznak, de egy pár semmi különleges receptért biztosan nem adnék ki ennyi pénzt. Az új lapba inkább már bele sem lapoztam. Szintén nagy csalódás nekem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése