2014. június 19., csütörtök

Lapszemle- Gasztro lapok

Mikor a blogot indítottam 3 évvel korábban, akkor reálisnak tűnt, hogy az aktuális könyvfogyasztásom elég lesz arra, hogy tartalommal töltsem meg az oldalt. Nos, azóta a 2 leányzó köti le a napom, könyvre nincs időm. Viszont újságot lapozni akad. Ez sokkal könnyebben letehető vészhelyzet esetén, és nincs minden bajom, hogy 40 oldal egy fejezet. 

A konyhában továbbra is szívesen töltöm az időm, bár mikor este 10-kor tudok nekikezdeni a másnapi ebéd főzésének úgy, hogy nem is tudom mit főzzek, hát úgy kevésbé jó.  Ezért mindig keresem az általam ehető, gyors,  és másnap is finom ételeket.

A mostani újságjaimból szemezgetek, és mondok teljesen szubjektív véleményt.

Forrás

Az első a Nők Lapja Konyha. Valahogy a kezdetek kezdetén a kezembe került, azóta több-kevesebb kihagyással mindig előfizetem/megveszem. Jelenleg éves előfizetésem van, mert ajándék könyveket adtak az első néhány gyors előfizetőnek. Az ajándékba adott könyvek értéke kb 4-szerese volt az éves előfizetésnek. Jó vásárt csináltam vele, főleg úgy, hogy Vrábel Kriszta új könyve is köztük volt.
Az árához képest én elég jó főzős újságnak tartom, az én ízlésvilágomba könnyen illeszthető, ritkán vannak nagyon elvadult ízvilágok, ritka hozzávalók. A mások nyomós ok mellette Vrábel Kriszta. Rendszeresen jelennek meg a receptjei témakörökhöz kapcsolódóan, illetve minden hónapban van egy napi menü inzulinrezisztenseknek. Mivel érintett vagyok, örülök nekik. És elég meggyőző, hogy a receptjei közül bármit próbáltam, minden jól sikerült.

A júniusi szám a szezonális zöldséget/gyümölcsöt teszi központba a kerti partival egyetemben. Persze minden gaszto újság szerkezete ugyanilyen. 
- A kerti parti receptjeit Vrábel Kriszta alkotta és fotózta. Szívesen lennék nála vendég, az tuti. A zöldséges húspogácsa, a csípős mázas oldalas és mustáros-citromos tarja kifejezetten tetszik.
 - Nyári szárnyasok részen könnyen elkészíthető, semmi különleges receptek találhatók. A csirkemájas-zöldséges bulgurt ki fogom próbálni egyszer.
- Havas Dóra 4 nyári levessel jelentkezett. Ezek nagyon nem tetszenek, kivéve a Málnakrémleves mákos tejszínhabbal-t. Különleges fűszerekkel is főzött, nem tűnnek rossznak.
- A tökfélék ideje is eljött, vannak cukkini, padlizsán felhasználásával készült ételek. Egyik sem volt olyan, hogy rögtön meg akarjam csinálni. Mondjuk befolyásolja a dolgot, hogy a padlizsánt nagyon nem szeretem.
- Bereczki-Papp Emese süteményei is kivétel nélkül sorakozhatnának a konyhában, mindegyiket meg tudnám enni. Málnás és meggyes finomságok vannak elkészítve.
- Ha nyár, akkor fagyi is biztosan készül. Most Nagy Tünde jeges desszertjei kaptak helyet. Nagyon jól néznek ki. Illetve a "Focivébé" idejére ajánl fogásokat. Ezek kevésbé vonzóak számomra.
- Nem olyan rég óta van Gasztrotúra rovat, most Ausztriáról olvashatunk, és osztrák fogások receptjeit is megtaláljuk. A tormás almaleves sült virslivel elég bizarr kombinációnak tűnik, de lehet tényleg finom.
- A kedvenc rovatom, a 160grammos diéta. Most is nagyon szuper receptekkel találkoztam, mindet szívesen kipróbálnám! És a legjobb, hogy már számolva van hozzá a szénhidrát, és az adagok pont akkorák, amit egy étkezésre meg lehet enni a diéta szerint.
- A lapot Francsics Annamária spórolós tésztás receptjei zárják. Egész jók.
 Nekem tetszett az aktuális újság, jópár recept bekerült a nagyon hosszú, ki-szeretném-próbálni excell listámba. (a recept neve, újság címe, oldalszám, kategória pl: csirke,  főbb hozzávalók vannak benne a könnyű kereshetőség érdekében)

A másik lapot is lapozgattam már korábban, de még nem vettem meg. Ez az Ízek és érzések. Szlogenjük szerint az egészséges táplálkozás és életmód magazinja. Az ára 595Ft, nem olcsó. Most azért vettem meg, mert az inzulinrezisztenciával foglalkoznak. Kíváncsi voltam mit írnak róla, és milyen receptekkel találkozok benne.
Forrás
A cikk az inzulinrezisztencia (IR) kialakulásáról elég jó, szerintem laikusok számára is egész érthető, ha valaki magára ismer, elindulhat megfelelő orvoshoz. A kezelés alapját a megfelelő diéta adja. Ennek alapjairól is találhatunk egy cikket, illetve mintaétrendet is állítottak össze. Nem rossz, bár a Mángoldos pisztáciás táska tésztájához csak gyors felszívódású lisztet használnak, ami nem jó. Ideális esetben maximum 30 % lehet a gyors felszívódású liszt, azt is csak állagjavításra ajánlották használni. Illetve a vacsorára ajánlott csirkés omlett mellé rozskenyeret javasolnak. Ha ezen a boltit kell érteni, szintén nem jó, csak ha az összetevők listáján első helyen teljes kiőrlésű liszt szerepel.
- Több promóciós cikk is van az újságban. Írnak a Charantia és a rooibos tea jótékony hatásáról, alatta meg rögtön ott a reklám is. Én még nem hallottam, hogy komolyabb hatása lenne az IR-re, és javítana az eredményeken.
- Találhatunk Zellei Tündi lisztről egy promós írást és egy jól kinéző Málnás kókuszos piskótatekercset a lisztből.
- Nem csak az IR-hez kapcsolódó receptek vannak. A bogyós gyümölcsök befőzéséhez kapunk tanácsokat, és néhány receptet.
- Mostanság a macaron leáldozott csillaga után az újabb felkapott divat a virágokkal főzés, így a levendula és rózsa került a középpontba.
- Kapunk tippeket tápláló reggelire, gyors ebédekre, könnyű vacsorákra. Nekem nem tetszenek.
- Az Édes pillanatok rovatban szereplő édességek annál inkább! A címlapon Ropogós leveles tészta mandulakrémmel és friss málnával  van, nagyon jól néz ki. A kis ikon szerint IR esetén is lehet enni, de a hozzávalók alapján nem igazán. Kukoricaliszt nekünk nem jó, és a leveles tésztából is maximum a teljes kiőrlésű lenne jó. A receptben nincs jelölve, hogy ha IR/cukorbeteg részére készül, akkor cseréljék le a képen látható leveles tésztát teljes kiőrlésűre.  A Kókuszos-cseresznyés omlós süti viszont nagyon jól néz ki, és alapanyagokat tekintve is tökéletes. Ki kellene próbálni!
- Külön fejezetet kapott a Gabonakonyha. Találunk hajdina, árpa, bulgur és quinoa receptet is.
Ebben az újságban több témáról is külön cikket olvashatunk. Pl: napozásról, allergiáról.
Összeségében nem ájultam el annyira az újságtól. Azt gondoltam, hogy az egész lap kifejezetten az IR-rel foglalkozik, minden recept jó lesz nekünk. De ez nem így van. Aki tudja magáról, hogy ilyen problémája van, annak nem mond újat az újság, feleslegesnek érzem megvenni. Aki most tudta meg, annak sem igazán jó, mert az alapok nélkül nem tud jól szelektálni. Azoknak lehet jó, akik tudatosabban étkeznek, de nem kell szénhidrátot számolni, annyira szigorúan az alapanyagokra figyelni. Nekem nem érte meg az árát.  

UPDATE: A Kókuszos-cseresznyés omlós sütit elkészítettem. Nagyon gyorsan össze lehet állítani, ízre finom, de nekem atomjaira hullott, szép szeletek helyett kiskanalas fogyasztás ajánlott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése