2011. április 20., szerda

Csokimánia

Világ életemben szerettem az édességet, pláne a csokikat. Kiskoromban még a Boci csoki volt a legjobb (legalábbis emlékeim szerint), Milkát nem nagyon láttam. Aztán engem is elért a Milka-csoki mánia. Amit szépen magam mögött is hagytam.

Az utóbbi években kezdték felkapni a csokoládét, egyre több cikk jelent meg az újságokban a minőségi csokik hatásáról. Úgy gondoltuk, hogy ki kellene próbálni. Először nem értettük, hogy mit lehet szeretni ezeken a kesernyés, nem is édes 70% és 85%- os csokikon. Aztán kezdtük megszeretni. És eljutottunk oda, hogy a minőségi csokira van igényünk. Néha-néha lecsúszik egy kis Milka, és egyéb csoki is, de meg kell állapítanunk, hogy ezek épp csak ehetők.

Olcsóbb kategóriában a Tibi csokik étcsokis változatai verhetetlenek. A 60%-os sima étcsoki finom, nem drága, sőt olcsóbb, mint a mindenféle fura krémekkel töltött csokik. Ha csokis sütit kell sütni, akkor is csak ez jöhet szóba.
Természetesen van jópár nagyon finom csoki. Lindt gyártámányú narancsos, vagy körtés csokik, a Cote d’or marcipános, citromos-gyömbéres is a kedvencek közé tartozik.



Aztán nem is olyan régen olvastam a ChocoMe csokoládékról. A magyar úriember által megálmodott különleges csokik már a világ több országában is kaphatóak. A cikk olvasása után elhatároztam, hogy nekem egyszer ki kell próbálnom ezt. Végül egy VIII. kerületi csokiboltban bukkantam rá. Itt két félét vettem. Mindkettő alapja 75%-os étcsokoládé volt. Az egyik mogyorós-pekándiós-pisztáciás ízesítésű , a másik pedig kandírozott ibolyás volt. Az ibolyás nagyon különleges. Arról már olvastam, hogy a rózsát, ibolyát kandírozva meg lehet enni, de még sosem kóstoltam. Ezért gondoltam, hogy megkóstolom. Azt kell mondanom, hogy nagyon jó! Ha az ízét kellene meghatároznom, akkor azt mondanám, hogy ibolyaillat íze volt a kandírozott ibolyának. Senki nem akarta elhinni, hogy ilyen nem lehet. Aztán kóstolás után egyetértettek velem.
Mindkét csoki nagyon finom volt, és még szemet is gyönyörködtető a kinézet. Élvezet ránézni a tábla csokira, mert szép!


A legjobb, hogy mindenki összeállíthat saját csokit, 5 feltétig tetszőlegesen lehet összeválogatni, hogy mit tegyenek a csokikra. Mindenkinek szeretettel ajánlom figyelmébe.
Itt tudtok nézelődni, válogatni a kínálatból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése